RONJA, CÓRKA ZBÓJNIKA – BILET DO TEATRU ZA 300 GROSZY

Włączamy się w akcję “Bilet do teatru za 300 groszy”! W tym roku pokażemy spektakl “Ronja, córka zbójnika” w reżyserii Karoliny Maciejaszek, dla widzów od 7 roku życia.

Bilety w cenie 3 zł będzie można kupić wyłącznie w kasie teatru (ul. Kopernika 16), począwszy od 12 maja (sobota), od godz. 10.00.

Spektakl gramy 19 maja o godz. 12.00.

Jeden widz może kupić maksymalnie 5 biletów.

Spektakl grany w ramach Dnia Teatru Publicznego oraz towarzyszącej mu akcji „Bilet do teatru za 300 groszy”, która finansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a koordynowana przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

W tym roku Dzień Teatru Publicznego obchodzony będzie już po raz czwarty. Pomysł tego święta zrodził się w 2015 roku, kiedy teatr publiczny w Polsce obchodził 250-lecie swojego istnienia. Majowa akcja biletu za grosze, w którą zaangażowało się wówczas 100 teatrów publicznych w całej Polski była jednym z najważniejszych wydarzeń obchodów i cieszyła się wielkim powodzeniem. Na widowniach zasiadło blisko 50 tysięcy widzów – także, a może przede wszystkim, tych, którzy do teatru zaglądają rzadko lub wcale. Ten entuzjazm udało się utrzymać w kolejnych latach.

W tegorocznej akcji „Bilet do teatru za 300 groszy” z okazji Dnia Teatru Publicznego znów weźmie udział dokładnie 100 teatrów z 39 polskich miast. Sprzedaż biletów – prowadzona tylko w kasach teatrów – rozpocznie się 12 maja, ale spektakle będą wystawiane przez cały tydzień – aż do 20 maja. O tym, że w teatrze „grosze grają rolę” przypominać będzie symboliczna cena biletu, która wyniesie w tym roku 300 groszy (3 zł). To znacząca kwota.

 Z badania ekonomicznego teatrów, które na zlecenie Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego przeprowadzili ekonomiści Szkoły Głównej Handlowej, wynika, że 1 złotówka dotacji samorządowej przynosi nieco ponad 3 zł przychodu dla gospodarki regionu, w którym teatr stale pracuje. – Mamy dla organizatorów – samorządów wszystkich szczebli – fantastyczną wiadomość. Jest dowód na to, że teatr publiczny nie jest generatorem straty, ale wręcz przynosi zysk! Nie musi być kłopotem i problemem, ale może być prawdziwą inwestycją – tłumaczy dr hab. Rafał Kasprzak, autor metody i koordynator badania [http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241825.html].