English below
8 października 2024
17:30 – 18:15 | Mała Scena
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy teoretyczne
WYKŁAD MISTRZOWSKI
dr hab. Marzenna Wiśniewska, prof. UMK (ona/jej)
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu (Polska)
Teatr dla dzieci w świetle współczesnych praktyk artystycznych
18:30 – 19:30 | Mała Scena
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
WYKŁAD MISTRZOWSKI
Hakan Silahsızoğlu (on/jego)
Watermans Arts Centre (Wielka Brytania), Atta Festival (Turcja), Eurodram. European network for drama in translation
Jak produkować i programować (między)narodowe wydarzenia popularyzujące teatr młodego widza
9 października 2024
09:00 – 11:30 | Mała Scena
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy teoretyczne
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
SZTUKI PERFORMATYWNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NA ŚWIECIE
dr Paweł Gałkowski (on/jego)
Art Fraction Foundation (Polska), ASSITEJ Polska, Small Size Network
Podmiotowość dzieci w praktyce teatru dla najmłodszych widzów – prezentacja projektu
mgr Sian MacGregor (ona/jej)
University of Aberdeen (Wielka Brytania), Imaginate (Wielka Brytania)
Razem z widzami: tworzenie zawodowego teatru i widowisk prezentujących taniec we współpracy z dziećmi w Szkocji
Jeremy Turner (on/jego)
Aberystwyth University (Wielka Brytania), Cwmni Theatr Arad Goch (Wielka Brytania)
Czas mija – teatr z perspektywy dziecka
Viktorija Kovac (ona/jej)
Cosmic Fishing Theatre (Kanada), ASSITEJ Canada (Kanada)
Artystyczne spotkania z performansami immersyjnymi
mgr Abdul Latief Apriaman (on/jego)
Sasak Puppetry Foundation (Indonezja), Nahdlatul Ulama University of West Nusa Tenggara (Indonezja)
Sibatur; Działalność edukacyjna oparta na kulturze lokalnej
DYSKUSJA
12:00 – 14:30 | Sala Prób
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy teoretyczne
EDUKACJA I PARTYCYPACJA
dr Katarzyna Chmara-Collins (ona/jej)
Teatr Kameralny im. Wandy Rucińskiej w Bydgoszczy (Polska)
Sprawczość teatru ukierunkowanego na widza najmłodszego i dorastającego – czy teatr zmienia rzeczywistość?
mgr Paulina Kajdanowicz (ona/jej)
Szkoła Doktorska Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie (Polska)
Tworzenie w przestrzeni dobrostanu. O współczesnym teatrze młodzieżowym w perspektywie pedagogiki teatru
mgr inż. Ada Tabisz (ona/jej)
Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie – Filia we Wrocławiu (Polska)
Teatr terapeutyczny dla dzieci
Sandra Kubiak (ona/jej)
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (Polska)
Tam gdzie spotyka się teatr i realna pomoc czyli Psychodram jako forma pracy z młodzieżą
dr hab. Małgorzata Budzowska, prof. UŁ (ona/jej)
Uniwersytet Łódzki (Polska)
Teatr partycypacyjny dla dzieci i młodzieży – perspektywa ekozofii i pedagogiki krytycznej
DYSKUSJA
12:30 – 14:30 | Mała Scena
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
(DOBRE) PRAKTYKI
mgr Agnieszka Błaszczak (ona/jej, oni/ich)
Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie – Filia we Wrocławiu (Polska)
Skończyć z niebezpieczną klasyką!
Zuzanna Madurska (ona/jej)
Uniwersytet Wrocławski (Polska)
Trzylatki na widowni, odgrywanie strzałów na scenie – o rozdźwięku między konwencją a możliwościami percepcyjnymi grupy odbiorczej na podstawie spektaklu „Gdzie jest Tata?”
mgr Monika Czajkowska (ona/jej)
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi (Polska), Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Polska)
Research jako postawa pracy nad sztuką teatralną dla osób nastoletnich
DYSKUSJA
18:00 – 19:30 | Sala Prób
Interdyscyplinarny Panel Dyskusyjny
10 października 2024
09:00 – 11:30 | Sala Konferencyjna
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy teoretyczne
(DOBRE) PRAKTYKI
mgr Weronika Żyła (ona/jej)
Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Uniwersytet Łódzki (Polska)
Jak tworzyć teatr dla Gen Alpha? Potencjał najnowszych technologii w teatrze dla najmłodszych
mgr Ilze Klavina (ona/jej)
Strategie komunikacji w dramaturgii sztuk widowiskowych ukierunkowanych na widza młodego
Emilie Weisse (ona/jej)
Emilie Weisse Circustheater (Królestwo Niederlandów)
Be kind. Kooperacja między sztuką i nauką
mgr Lidia Iwanowska-Szymańska (ona/jej)
Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie (Polska)
Teatr w muzeum na przykładzie happeningu pt. „Wanna dobrych myśli” i nocnego spektaklu edukacyjno-interaktywnego dla dzieci i opiekunów „Misja Taurus 1777
DYSKUSJA
09:00 – 11:00 | Sala Prób
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
EDUKACJA I PARTYCYPACJA
dr inż. Joanna Nowicka (ona/jej)
Akademia Nauk Stosowanych Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu (Polska)
Wykorzystanie teatru w nauczaniu matematyki
dr Agata Drwięga (ona/jej)
Teatr Animacji (Polska)
Edukacyjny potencjał teatru dla dzieci – wyzwania i możliwości
mgr Daniel Arbaczewski (on/jego)
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie (Polska), Muzeum Interaktywne Centrum Edukacji Teatralnej MICET (Polska)
Nie ma jednego klucza
DYSKUSJA
12:00 – 14:30 | Sala Prób
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
EDUKACJA I PARTYCYPACJA
mgr Piotr Majewski (on/jego)
Stowarzyszenie Teatrów Nieinstytucjonalnych STeN w Krakowie (Polska)
Twórczy dialog: połączenie teatru młodzieżowego i profesjonalnego jako nowy model pracy z młodymi aktorami
dr Uroš Isak Mladenović (on/jego)
Teleport Theatre (Serbia), Children Theatre Subotica (Serbia)
Czy widzisz mnie?
mgr Oskar Lasota
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Polska)
Działania performatywne jako element pracy warsztatowej z dziećmi i młodzieżą w mieście bez stałego dostępu do sztuki
mgr Dorota Ogrodzka (ona/jej)
Stowarzyszenie Pedagogów Teatru (Polska)
Wystawa performatywna jako praktyka głębokiej partycypacji. Przykład Młodzieżowej Koalicji Performatywnej na Czas Chaosu
DYSKUSJA
18:00 – 19:30 | Sala Prób
Interdyscyplinarny Panel Dyskusyjny
11 października 2024
09:00 – 11:30 | Sala Prób
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy teoretyczne
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
DOSTĘPNOŚĆ
mgr Isabel Schwenk (ona/jej)
Język prosty w teatrze młodego widza
dr Paula Gotelip (ona/jej)
Centro Brasileiro de Teatro para Infancia e Juventude (Brazylia)
Otwieranie teatru na neuroróżnorodność dzieci I młodzieży
mgr Rosalind Sanderson (ona/jej, oni/ich)
Edinburgh Children’s Hospital Charity (Wielka Brytania)
Popularyzowanie teatru dla dzieci na oddziałach pediatrii: perspektywa animatorów sztuki
mgr Alicja Morawska-Rubczak (ona/jej)
Art Fraction Foundation (Polska)
Przeciwko wykluczeniu: europejskie sieci współpracy na rzecz młodej widowni sztuk widowiskowych
Leopoldo Josué Espinoza Monroy (on/jego)
Nahuales Teatro (Meksyk)
Korzenie i szepty: mobilny zaangażowany samodzielny projekt teatralny
DYSKUSJA
12:30 – 15:00 | Sala Prób
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy teoretyczne
Teatr i Sztuki Performatywne dla Dzieci i Młodzieży – perspektywy praktyczne
FINANSOWANIE PROGRAMOWANIE I PRODUKCJA WYDARZEŃ
mgr Therese Kearns (ona/jej)
Queen Margaret University Edinburgh (Wielka Brytania), Imagintae (Wielka Brytania)
Umieszczając prawa dziecka w centrum polityki i praktyk kulturalnych: Imaginate jako studium przypadku
mgr Anna Kierkosz (ona/jej)
Teatr Guliwer (Polska), Związek Kompozytorów Polskich (Polska), Fundacja „Muzyka jest dla wszystkich” (Polska), Uniwersytet Warszawski (Polska)
Dla dzieci czy z dziećmi? Jak tworzyć spektakle, wydarzenia i festiwale, skutecznie angażujące dzieci i młodzież
Marta Kurowska (ona/jej)
Fundacja t: (Polska)
Współczynnik czułości
mgr Ilija Tatić (on/jego)
International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
Produkcja festiwalu teatralnego – nieustanne wyzwania
dr Zoran Đerić (on/jego)
International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
Koncepcja artystyczna i kryteria selekcji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci, Subotica (Serbia)
dr hab. Marijana Prpa Fink, prof. Academy of Arts – Novi Sad (ona/jej)
Academy of Arts – Novi Sad (Serbia), Theatre Art Research Forum for Children and Youth in Subotica (Serbia)
15-lecie forum naukowego podczas 31. edycji International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
DYSKUSJA
17:30 – 19:00 | Sala Prób
Interdyscyplinarny Panel Dyskusyjny
English
8 October 2024
17:30 – 18:15 | Small Stage
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Theoretical Perspectives
MASTER LECTURE
dr hab. Marzenna Wiśniewska, prof. UMK (she/her)
Nicolaus Copernicus University in Toruń (Poland)
Theatre for children in the context of contemporary artistic practices
18:30 – 19:30 | Small Stage
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
MASTER LECTURE
Hakan Silahsızoğlu (he/him)
Watermans Arts Centre (The United Kingdom of Great Britan), Atta Festival (Türkiye), Eurodram. European network for drama in translation
How to produce and programme TYA (inter)national productions
9 October 2024
09:00 – 11:30 | Small Stage
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Theoretical Perspectives
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
PERFORMATIVE ARTS FOR CHILDREN AND YOUNG PEOPLE AROUND THE WORLD
Paweł Gałkowski, PhD (he/him)
Art Fraction Foundation (Poland), ASSITEJ Poland, Small Size Network
Children as agents in Early Years Theatre practice – project presentation
Sian MacGregor, MLitt (she/her)
University of Aberdeen (The United Kingdom of Great Britan), Imaginate (The United Kingdom of Great Britan)
Alongside the audience: making professional theatre and dance collaboratively with children in Scotland
Jeremy Turner, BA (he/him)
Aberystwyth University (The United Kingdom of Great Britan), Cwmni Theatr Arad Goch (The United Kingdom of Great Britan)
Time flies – children’s perspectives on theatre
Viktorija Kovac, BA (she/her)
Cosmic Fishing Theatre (Canada), ASSITEJ Canada
Artistic encounters to immersive performances
Abdul Latief Apriaman, MSSc (he/him)
Sasak Puppetry Foundation (Indonesia), Nahdlatul Ulama University of West Nusa Tenggara (Indonesia)
Sibatur: Literacy movement based on local culture
DISCUSSION
12:00 – 14:30 | Rehearsal Room
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Theoretical Perspectives
EDUCATION AND PARTICIPATION
Katarzyna Chmara-Collins, ArtD (she/her)
The Wanda Rucińska Chamber Theatre in Bydgoszcz (Poland)
Influence of theatre aimed at children and young adults – does it change the reality?
Paulina Kajdanowicz, MA (she/her)
The Doctoral School of the Jan Długosz University in Częstochowa (Poland)
Creating in well-being space. about contemporary youth theatre in the context of Theatre Pedagogy
Ada Tabisz, MEng (she/her)
The Stanisław Wyspiański National Academy of Theatre Arts in Kraków – Branch in Wrocław (Poland)
Therapeutic theatre for children
Sandra Kubiak (she/her)
The Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz (Poland)
Where theatre and real help meet or psychodrama as the technique of work with youth
dr hab. Małgorzata Budzowska, prof. UŁ
University of Łódź (Poland)
Participative theatre for children and young people – the context of ecozophy and critical pedagogy
DISCUSSION
12:30 – 14:30 | Small Stage
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
(GOOD) PRACTICES
Agnieszka Błaszczak, MA (she/her, they/them)
The Stanisław Wyspiański National Academy of Theatre Arts in Kraków – Branch in Wrocław (Poland)
End with a dangerous classic!
Zuzanna Madurska (she/her)
University of Wrocław (Poland)
Three-year-olds in the audience, playing shooting on the stage – about the gap between the convention and the perceptual abilities of audience on the basis of the performance “Where is dad?”
mgr Monika Czajkowska, MA (she/her)
The Leon Schiller National Film, Television and Theatre School in Łódź (Poland), The Aleksander Zelwerowicz National Academy of Dramatic Art in Warsaw (Poland)
Research as a basis during work on drama for teenagers
DISCUSSION
18:00 – 19:30 | Rehearsal Room
Interdisciplinary Panel Discussion
10 October 2024
09:00 – 11:30 | Conference Room
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Theoretical Perspectives
(GOOD) PRACTICES
Weronika Żyła, MA (she/her)
Doctoral School in Humanities, University of Łódź (Poland)
How to produce theatre for Gen Alpha? Potential of the latest technologies in theatre for the Youngest
Ilze Klavina, MA (she/her)
Communicative ways offered by dramaturgy in performing arts for young audience
Emilie Weisse (she/her)
Emilie Weisse Circustheater (The Netherlands)
Be kind. A collaboration between art and science
Lidia Iwanowska-Szymańska, MA (she/her)
The Royal Łazienki Museum in Warsaw (Poland)
Theatre in museum on the examples of happening “The Bath of Good Thoughts” and the nighttime educational and interactive performance for children and their caregivers “Taurus Mission 1777”
DISCUSSION
09:00 – 11:00 | Rehearsal Room
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
EDUCATION AND PARTICIPATION
Joanna Nowicka, EngD (she/her)
The Angelus Silesius Academy of Applied Sciences in Wałbrzych (Poland)
The use of theatre in teaching mathematics
Agata Drwięga, PhD (she/her)
Animation Theatre (Poland)
Educational potential of theatre for children – challenges and possibilities
Daniel Arbaczewski, MA (he/him)
The Helena Modrzejewska National Stary Theatre in Kraków (Poland), Interactive Museum Theatre Education Centre MICET (Poland)
There is not one key
DISCUSSION
12:00 – 14:30 | Rehearsal Room
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
EDUCATION AND PARTICIPATION
Piotr Majewski, MA (he/him)
Association of Non-Institutional Theatres STeN in Kraków (Poland)
Creative dialogue: Combination of youth and professional theatre as a model of work with young actors
Uroš Isak Mladenović, ArtD (he/him)
Teleport Theatre (Serbia), Children Theatre Subotica (Serbia)
Can you see me?
Oskar Lasota, MA (he/him)
The Aleksander Zelwerowicz National Academy of Dramatic Art in Warsaw (Poland)
Performative actions as an element of workshop for children and young people in the city without constant access to art
Dorota Ogrodzka, MA (she/her)
Association of Theatre Pedagogues (Poland)
Performative exhibition as a practice of deep participation. The example of Youth Performative Coalition at the Time of Chaos
DISCUSSION
18:00 – 19:30 | Rehearsal Room
Interdisciplinary Panel Discussion
11 October 2024
09:00 – 11:30 | Rehearsal Room
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Theoretical Perspectives
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
ACCESSIBILITY
Isabel Schwenk, MA (she/her)
Plain language in theatre for young audiences
Paula Gotelip, PhD (she/her)
Centro Brasileiro de Teatro para Infancia e Juventude (Brasil)
Theatre mediation for neurodivergent children and young people
Rosalind Sanderson, MA (she/her, they/them)
Edinburgh Children’s Hospital Charity (The United Kingdom of Great Britan)
Delivering children’s theatre in paediatric healthcare: an Arts Coordinators perspective
Alicja Morawska-Rubczak, MA (she/her)
Art Fraction Foundation (Poland)
Against exclusion: European networks for young audiences of performing arts
Leopoldo Josué Espinoza Monroy, BLitt (he/him)
Nahuales Teatro (Mexico)
Roots and Whispers: A movable, community and self-managed theatre project
DISCUSSION
12:30 – 15:00 | Rehearsal Room
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Theoretical Perspectives
Theatre and Performative Arts for Children and Young People – Practical Perspectives
FINANCING, PROGRAMMING AND PRODUCTION OF EVENTS
Therese Kearns, MA (she/her)
Queen Margaret University Edinburgh (The United Kingdom of Great Britan), Imagintae (The United Kingdom of Great Britan)
Putting children’s rights at the heart of cultural policy and practice: A case study of Imaginate
Anna Kierkosz, MA (she/her)
The Guliwer Theatre (Poland), Association of Polish Composers (Poland), “Music Is for Everyone” Foundation (Poland), University of Warsaw (Poland)
For children or with children? How to produce performances, events and festivals which include children and young people successfully
Marta Kurowska (ona/jej)
t: Foundation (Poland)
Tenderness factor
Ilija Tatić, MA (he/him)
International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
Producing a theatre festival – eternal challenge
Zoran Đerić, PhD (on/jego)
International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
The concept and the selection criteria of International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
dr hab. Marijana Prpa Fink, prof. Academy of Arts – Novi Sad (she/her)
Academy of Arts – Novi Sad (Serbia), Theatre Art Research Forum for Children and Youth in Subotica (Serbia)
15 years of the Theatre Art Research Forum for Children and Youth at the 31st International Festival of Children’s Theatres, Subotica (Serbia)
DISCUSSION
17:30 – 19:00 | Rehearsal Room
Interdisciplinary Panel Discussion